7 B64D7/08 UA № 200602996
Опис винаходу
Спосіб привода гвинтів гвинтокрила повітряно-реактивними двигунами на кінцях лопатей, повітря до яких подають крізь лопаті.
На сучасному рівні широко вживані гвинтокрили з одним або двома (протилежного обертання) несучими гвинтами. Їх, привід здійснюють поршньовими, або турбовальними реактивними двигунами, розташованими в середині гвинокрилого апарата. Існують проекти, в яких гвинт обертають малими прямоточними або турбореактивними двигунами, розташованими на кінцях лопатей: вертолет Міля В-7, заявка ЕПВ № 0 150 812 “Вертолет”, патент США № 3559922 “Літаюча платформа”. Недолік – попадання відпрацьованих газів із попереднього двигуна в наступний.
При відмові двигунів гвинтокрил знижується на авторотації. Існують проекти гальмування повертаемих космічних апаратів на цьому принципі. Недолік – висока швидкість приземлення. Нижче пропонується спосіб привода несучих гвинтів гвинтокрила, в тому числі, для «м'якої» посадки.
В основу винаходу (Мал. 1) поставлена задача подачі свіжого скомпресованого повітря (1) із центра несучого гвинта до реактивних двигунів на кінцівках лопатей (2), шляхом подачі повітря крізь лопаті. Компресори низького тиску (3), обертають через редуктор (4), від центральних валів (5). Компресори високого тиску (6) обертають електродвигунами (7), які живлять від моторгенератора (8). Реактивні двигуни (9), двоступінчаті. Першою ступінню, рідинно-реактивним двигуном (10), запалюють другу, повітряно- реактивну ступінь (11). Паливо (12), для обох ступіней, подають на форсунки (13). На першу ступінь також подають окислювач (14).
Технічний результат:
1. Надлегкий привід гвинтів для «м*якої» посадки апарата. 2. Надійність, завдяки індивідуальному двигуну на кожній лопаті й забору свіжого повітря від центра. 3. Компресійне й електричне (моторгенератором) гальмування гвинтів при авторотації.
Можливість здійснення:
1. В перший ступіні, замість рідинно-реактивного, можливо використати електро-реактивний двигун – плазмотрон. 2. Лопаті можливо зробити складними (у два, або три рази). 3. Складені лопаті можливо розташувати навкруги циліндричного космічного апарата. 4. Запропонований спосіб є важливим доповненням проекту повітряного старту із шахти крізь літак №20041109213.
Формула винаходу
Спосіб привода гвинтів гвинтокрила повітряно-реактивними двигунами на кінцях лопатей, який відрізняється від існуючих тим, що повітря стискається компресорами розташованими в центрі несучого гвинта і подається до двигунів крізь лопаті.
Сауліч І.І.
|