Опис винаходу
Спосіб повітряного старту ракети з прохідної шахти вздовж літака, в якому її додатково прискорюють електро і пневмоприводом. На сучасному рівні існують способи повітряного старту: "із під крила", "із спини" і викид назад із середини літака і наступним стартом. Вада - невикористання маси літака як "точки опори". До прадавніх невогнепальних способів метання: луки, арбалети, Архімедові машини, додались сучасні - пневматичні (парові) катапульти що прискорюють літаки на авіаносцях, електропушки. З китайського фольклеру відомий проект запуска космічних супутників з велетеньскої рогатки. Недолік - можливість масового отримання грижі. В основу винаходу поставлена задача запуску ракети (1) Мал. 1 із прохідної шахти (2) уздовж фюзеляжу турбогвинтового літака (3). Суть винаходу -короткочасне, потужне прискорення ракеті додають шляхом приводу соосними електро-пневмодвигунами (4) через зубчасті ролики (5) відповідно на зубчасті рейки (6) із направляючім ребром (7) по боках ракети. Діаметр роликів зменшують від хвоста літака до носа, їх розташовують у герметичних кишенях (8). Також прискорення додають лебідкою (9) на витяжний трос (10) зачеплений у хвості ракети. Бортову електромережу літака підсилюють батареєю стартерних акумуляторів і конденсаторів (11), і додатковими генераторами (12) на турбогвинтових двигунах, пневмопривід отримує стиснене повітря з ресивера (15). Для збільшення "шляху розгону" ракету перед стартом виводять із шахти максимально можливо назад. Реактивні двигуни ракети (13) умикають на малу тягу завчасно, ще на аеродромі. В літаку розташовують додаткові баки з ракетним паливом (14). Під час проходження шахти, для зниження температури, в полум*я ракетних двигунів уприскують воду через сопла (16) закріплені на дюзах. Технічний результат : 1. Додаткове прискорення ракеті , гальмування літаку і відповідно безпечне розведення в просторі до вмикання реактивних двигунів на повну потужність. 2. Збільшення корисної маси ракети. 3. Шахта зміцнює літак. 4. Додаткові генератори можливо вмикати як електродвигуни при злеті літака. Можливість здійснення:
1. Вісь обертання турбореактивних двигунів і ракети повинна бути в одній площині - щоб не було гіроскопічної протидії. 2. Шахту й кабіну роблять жаростійкими. Формула винаходу
Спосіб повітряного старту , в якому ракету запускають з прохідної шахти вздовж фюзеляжу турбогвинтового літака, її додатково прискорюють електро-пневмоприводом на зубчасті рейки по боках ракети і витяжний трос, шлях розгону збільшують виведенням ракети з літака максимально можливо назад, під час проходження шахти, для зниження температури в полум*я ракетних двигунів уприскують воду.
|